onsdag 14 maj 2008

Ingelas bilder



Först fascinationen över vårens sprakande grönska...


















...vårens alldeles ofattbara grönska!























Sen lite skog...
















...och några andra som gillar skogen.
















Vissa gör vad som helst för rätt bildkomposition...














...medan andra väntar på att motiven ska dyka upp. Var F är dendär hackspetten?!


















Själv hade jag en rolig och lärorik eftermiddag som avrundades med korvgrillning medan solen sjönk ner i skogen.

2 kommentarer:

Pepe sa...

Äntligen är bildsamlingen komplett med bidrag från samtliga deltagare =)

Jag gillar tvåan uppifrån bäst. Skön grönska som framhävs ytterligare av den utfrätta himlen.
Bladen överlappar varandra så att det nästan känns som rörelseoskärpa trots att det är helt skarpt. Den gör sig dock bäst med svart bakgrund...

Gillar även nummer fyra. Du har fått till en fin gyllene/sepiatonad bild som inte alls känns vårlik. Märkligt hur bilder tagna bara ett fåtal meter ifrån varandra kan bli så olika.

Jensa sa...

Även jag gillar tvåan uppifrån. Jag diggar kompositionen på den första bilden, känns lite kinesiskt eller japanskt. Dock hade jag justerat den bilden mer, framför allt lättat upp trädet och eventuellt där efter justerat den gröna färgtonen. Något ökad kontrast på himlen och mer tryck i det blå - en liten s-kurva kanske.

I den tredje bilden tycker jag att du har fångat ett härligt djup. Känna nästan som en tunnel. Snyggt.

Bilden på bänken är vacker. Känns aningen mörk, men det är samtidigt svårt att lätta upp skuggorna utan att helt fräta ut högdagrarna. En försiktig maskning och liten upplättning av de skuggiga partierna kanske skulle lyfta bilden ytterligare.

Har du lyckats fånga det buttra gamla trollet under bron? ;-)