lördag 7 mars 2009

Peters Fotobollbilder

Match på BIP.
Efter att ha provat på det här med sportfoto för första gången kan jag bara konstatera att det är grymt svårt!
All heder åt de som försörjer sig på detta.
Inte nog med att de måste försöka ta unika bilder varje gång, de måste även förutse vad som ska hända i matchen.
Imponerande, sa Bill.
Imponerande var ordet, sa Bull.
Men det var kul att prova på. Och jag gör gärna om det.

Dagens märkligaste känsla var att benämnas "media" när vi pratade med arrangörerna.
Först tittade jag mig omkring efter nån som kunde vara från pressen, när jag sen insåg att det var oss de menade så fick jag bita mig i läppen för att inte börja skratta.














1 kommentar:

Mats sa...

Intressant att vi fångat samma spark från Gische men i helt olika vinklar (bild M011 och P3).

Vad är det för en proffsig fotograf från "media" som sitter strax bakom kortlinjen på den sista bilden?