lördag 15 mars 2008

På stranden med Arx och Nimis

Bilder av Jens Rydén


Besöket på stranden inleds med en brant trappstege skapad av drivved.


Panorama över strandremsan. Miljön känns nästan overklig. Fantastiskt imponerande samtidigt som det är helt sjukt.


Panoramavy från motsatt håll. En HDR-bild.


Samma bild som ovan fast som svartvit. Jag kunde inte komma överens med mig själv vilken jag ville visa.


Nimis i fjärran.


Och lite närmare.
Mats och Nimis i skön symbios.


En av hundratals (tusentals?) detaljer på Arx.


En av Arx stenpelare som reser sig mot skyn. Jag använde blixt och fick på köpet en vacker himmel. Hurra!


Ja, det är just vad det handlar om. Massvis av stenar.


Bolibompa på familjen Flintas tid.

3 kommentarer:

Mats sa...

De feta vidvinklarna är riktigt coola.

Pepe sa...

Instämmer med MastodontfilmsMats, dina panoraman är grymma!
Men det är inget snack om saken, färgbilden är bättre än den svartvita, tycker i alla fall jag. =)

En fråga angående Arx stenpelare, är det gluggen som skymmer blixten som gör att du får kastskugga till höger? Ser lite konstigt ut...

Men vinnare blir det översta panoramat!

Jensa sa...

Japp, det är motljusskyddet som har skapat en kastskugga. Tänkte inte på den förrän du påpekade det.

Blir en utmaning att få bort den i Photoshop, men bort ska den...